DOLAR 17,9646 0.17%
EURO 18,3611 -0.24%
ALTIN 1.031,54-0,74
BITCOIN 432758-2,16%
Diyarbakır
32°

AÇIK

13:14

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

RTÜK yargı kararlarını hiçe saydı: Sayın Öcalan ifadesine ceza verdi
  • Rojev
  • Güncel
  • RTÜK yargı kararlarını hiçe saydı: Sayın Öcalan ifadesine ceza verdi

RTÜK yargı kararlarını hiçe saydı: Sayın Öcalan ifadesine ceza verdi

RTÜK, yargı kararlarıyla “Sayın Öcalan” ifadesinin suç olmadığı karar altına alınmasını hiçe sayarak, Halk TV’ye “Sayın Öcalan” ifadeleri kullanılması nedeniyle 3 program durdurma cezası verdi.

ABONE OL
Temmuz 6, 2022 14:00
RTÜK yargı kararlarını hiçe saydı: Sayın Öcalan ifadesine ceza verdi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

ANKARA – RTÜK, yargı kararlarıyla “Sayın Öcalan” ifadesinin suç olmadığı karar altına alınmasını hiçe sayarak, Halk TV’ye  “Sayın Öcalan” ifadeleri kullanılması nedeniyle 3 program durdurma cezası verdi.  Halkların Demokratik Partisi (HDP) Batman Milletvekili Mehmet Rüştü Tiryaki’nin Halk TV’deki programda “Sayın Öcalan” ifadesi Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından ceza gerekçesi yapıldı. Tiryaki’nin katıldığı programın üç kez durdurulduğunu belirten RTÜK Üyesi Okan Konuralp, resmi Twitter hesabından “Halk TV’ye HDP Mv. Mehmet Tiryaki’nin, Öcalan için kullandığı ‘Sayın’ ifadesi nedeniyle para ve 3 kez program durdurma cezası da verildi. Oysaki ifadenin suç olmaktan çıkartıldığını iktidar mensupları övünerek anlatıyordu. Yargıtay içtihatları da ifadeyi suç kabul etmiyor” açıklamasında bulundu. CEZA HABERİNE DE CEZA! Ayrıca CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun Ensar Vakfı ve TÜRGEV üzerinden Amerika’ya para gönderildiği açıklamasını yayınlayan KRT TV, Halk TV, Tele 1 ve Flash TV’ye para cezası kesen RTÜK, ceza haberi içinde Kılıçdaroğlu’nun açıklamasını tekrar yayınlayan Halk TV’ye bir kez daha ceza verdi. Halk TV’ye yönelik ikinci cezanın RTÜK toplantısında verildiğini açıklayan Konuralp, “Siyasi iktidarın, ‘ekran koruyucusu’ rolünü üstlenen RTÜK, Halk TV’ye ‘CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’ cezası kesti. RTÜK, CHP Lideri Kılıçdaroğlu’nun 24 Mayıs 2022 tarihli ‘TURKEN Vakfı’ açıklamasını ikinci kez yayınlayan Halk TV’ye ikinci kez idari para cezası verdi” dedi. RTÜK Üyesi Konuralp, toplantıda alınan kararlara dair şu paylaşımları yaptı: “RTÜK, TELE1’i de kendisini eleştirdiği gerekçesiyle cezalandırdı. Basın, ifade ve düşünce özgürlüğünün güvencesi altında olan ve üstelik Sayıştay raporuna dayanan eleştiriler nedeniyle RTÜK, TELE1’e para cezası verdi.”  

En az 10 karakter gerekli